مظلومی برای سومین دوره متوالی رییس فدراسیون نابینایان شد

«محمدرضا مظلومی» با کسب ۴۴ رای از مجمع انتخابات فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان برای چهار سال به ریاست این فدراسیون برگزیده شد.

«محمدرضا مظلومی» با کسب ۴۴ رای از مجمع انتخابات فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان برای چهار سال به ریاست این فدراسیون برگزیده شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان (یکشنبه)  سوم بهمن به ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. در این مجمع محمود خسروی‌وفا به عنوان رییس کمیته ملی پارالمپیک، فضل‌الله باقرزاده نماینده کمیته ملی المپیک، علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، مهدی مستجاب‌الدعوه مسوول امور مجامع  فدراسیون‌های ورزشی نیز حضور داشتند.

محمدرضا مظلومی و روزبه زورقی ۲ مدعی رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون بودند.

پیش از این، اسامی محمدرضا مظلومی (رییس پیشین فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان)، و روزبه زورقی (رییس هیات نابینایان و کم‌بینایان استان البرز) به عنوان نامزدهای تاییدصلاحیت‌شده اعلام شده بودند.

در مجمع دیروز ابتدا زورقی برای ارایه برنامه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: برای فدراسیون برنامه ویژه دارم و بخش زیادی از این برنامه به تقویت هیات‌ها برمی‌گردد. کمیسیون‌های تخصصی با حضور  فعالان ورزش نابینایی در دستور کار قرار می‌گیرد. تعامل سازنده با تشکل نابینایان اولویت من است تا بتوانم ورزش این قشر را در مسیر توسعه  قرار دهم.

مظلومی نیز با ارایه برنامه خود گفت: در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کردیم و نتایج خوبی کسب کردیم. در پارالمپیک‌ها نیز نتایج عالی بودی و در توکیو چهار طلا و ۲ نقره کسب کردیم. البته این شرایط مطلوب نیست اما با کمک‌های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک باید اقدامات اساسی‌تری در ورزش این قشر انجام شود.

بعد از ارائه برنامه‌ها، رای‌گیری از اعضای مجمع شروع و در نهایت محمد رضا مظلومی با ۴۴ رای برای چهار سال دیگرو برای بار سوم  ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. زورقی چهار رای کسب کرد و یک رای هم سفید بود.

مظلومی پس از انتخاب به عنوان رییس فدراسیون اظهار داشت: از تمام اعضای مجمع تشکر می‌کنم. رای مجمع، اعتماد به نامه من بود و این یک تکلیف سنگین است، امیدوارم خدا کمک کند در دوره جدید برای توسعه و تحول ورزش این قشر گام بردارم.

اما در ادامه نشست مجمع انتخاباتی و بر اساس اساسنامه جدید، رییس منتخب فدراسیون باید پنج عضو هیات رئیسه شامل ۲ نایب رییس، ۲ خبره و یک خزانه‌دار را معرفی کند.

در مجمع انتخاباتی فدراسیون نابینایان، مظلومی رییس منتخب، پنج نفر را به عنوان اعضا هیات رییسه معرفی کرد که شاهین امینی با کسب ۴۳ رای نایب رییس، فائزه توسلی با کسب ۴۶ رای نایب رییس بانوان ، حسن علیمردانی با ۴۶ رای خزانه‌دار، علی‌اصغر هادی‌زاده ۴۴ رای به عنوان کارشناس خبره، فریبا محمدی با کسب ۴۱ رای به عنوان کارشناس خبره برگزیده شدند.

فضل‌الله باقرزاده» نماینده کمیته ملی المپیک هم گفت: سه دهه مظلومی را می‌شناسم و باید قدردان آنها باشیم.

 

  • 13:03
  • 1400/11/04
  • 206113