برگزاری مجمع سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد

مجمع سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد با حضور رئیس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان برگزار شد.

مجمع سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد با حضور رئیس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد، مجمع سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان یزد با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان و مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد به صورت ویدئو کنفرانس در یزد برگزار شد.
در دوران کرونا از ظرفیت فضای مجازی به خوبی برای ورزش نابینایان و کم بینایان استفاده شد. 
مظلومی، رئیس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم بینایان کشور نیز در این نشست گفت: در شش ماهه دوم پیشبینی کردیم که اگر شیوع کرونا کاهش پیدا کند و واکسیناسیون انجام شود مسابقات در گروه های مختلف برگزار می شود.
وی افزود: بچه های نابینا و کم بینا به عنوان قشر خاص جامعه هستند و با توجه به این که از بسیاری از امکانات محروم هستند، مسئولان و مردم باید کمک کنند تا این قشر بتوانند در این جامعه زندگی بدون دغدغه داشته باشند.
مظلومی ادامه داد: ما در مسائل آموزشی تمامی تلاش خود را دنبال می کنیم و آمادگی کامل را برای اجرای برنامه های مختلف داریم.
وی گفت: متاسفانه در شرایط کرونا با توجه به آسیب پذیر بودن این قشر، ما سعی کردیم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم که شاهد استقبال خوبی از جامعه نابینا و کم بینا بودیم و امیدواریم این مسیر را نیز دنبال کنیم.
مظلومی بیان کرد: امیدواریم در نظام جمهوری اسلامی بتوانیم خادمی کنیم و با این هنر به مردم خدمت کنیم. 
عدم بهره برداری از سالن ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد به دلیل عدم تخصیص بودجه
مسعود شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا استان یزد نیزه مانند کشور و استان این ورزش ها تحت شعاع قرار گرفت اما بر اساس توانایی های استانی و این ظرفیت ها شاهد اجرا برنامه های مختلف بودیم.
وی افزود:  آگاهی و آموزش های مختلف برای مربیان، داوران و دست اندرکاران مسئولان مرتبط با ورزش نابینایان و کم بینایان باید به صورت مستمر انجام شود و در صورت نیاز نیز مربیان افزایش پیدا کنند و فضای مورد نیاز این بخش نیز تهیه و ایجاد شوند.
شریعتی ادامه داد: در بحث جایگزین کردن برخی از رشته ها برای نابینایان و کم بینایان نیز باید توجه ویژه شود تا علاقمندان بیشتری برای همگانی کردن ورزش برای این قشر حضور پیدا کنند.
وی گفت: ما فضایی در اختیار هیات استان قرار دادیم که امیدواریم به بهترین وجه استفاده شده و در جهت توسعه این ورزش گام برداشته شود
وی همچنین با اشاره به پروژه ویژه ورزش نابینایان و کم بینایان بیان کرد: سالن اختصاصی نابیایان و کم بینایان در دست احداث است که به دلیل عدم اختصاص اعتبارات شاهد تاخیر در بهره برداری آن هستیم که امیدواریم با همکاری فدراسیون این سالن نیز به بهره برداری برسد.
ارتقای رتبه ورزش نابینایان و کم بینایان استان یزد از هفدهم به رتبه دهم کشوری
حسین دشتی رئیس هیات های ورزشی نابینایان و کم بینایان استان یزد در این نشست گفت:  در سال 99 یک سری فعالیت هایی در استان داشتیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استفاده از ظرفیت های مجازی آنها دنبال شد.
وی افزود: از اتفاقات خوب در سال 99 برای استان یزد دعوت 6 نفر از اعضای تیم استان در تیم ملی در رشته های شنا و گلبال بود که می تواند امیدبخش برای ورزشکاران نابینا و کم بینای استان باشد.
دشتی بیان کرد: ارتقای رتبه کشوری استان یزد از رتبه هفدهم به دهم کشوری نیز از اتفاقات دیگر در استان یزد بود که با همت و پشتکار ورزشکاران امیدواریم ارتقا پیدا کند.

  • 14:14
  • 1400/04/08
  • 64510