مدیرکل ورزش و جوانان فارس مطرح کرد: تلاش برای برگزاری مسابقه تیم‌های فوتبال نابینایان ایران و روسیه در شیراز

تلاش برای برگزاری مسابقه تیم‌های فوتبال نابینایان ایران و روسیه در شیراز

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان فارس دیدار با ملی پوشان نابینا و کم بینا، آمادگی این اداره برای حمایت از قهرمانان اعزامی به مسابقات بین المللی و پارالمپیک را اعلام و بر لزوم تلاش برای برگزاری مسابقه بین تیم‌های ایران و روسیه در شیراز تاکید کرد.

عباس حاجی‌زاده یکشنبه ۵ اردیبهشت در دیدار با ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال نابینایان و کم بینایان ایران، گفت: شما همیشه باعث افتخار کشور بوده اید و در مسابقات پاراآسیایی، جهانی و پارالمپیک صاحب عنوان شده اید. خود من هیچ گاه فینال پارالمپیک ریو با برزیل را فراموش نمی کنم، چون به طور زنده بازی را تماشا می کردم و از آن شکست خیلی ناراحت شدم. هرچند کسب مدال نقره بسیار ارزشمند بود و به وجود این بچه ها افتخار می کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به این که همواره نزدیک به نیمی از اعضای این تیم را بچه های استان فارس تشکیل می دهند، گفت: در این راه، باید از آقای هاشمی نژاد به عنوان متولی هیئت کمال تشکر را داشته باشیم. ما هم وظیفه مان است که در بحث پشتیبانی و زیرساختی، تلاش کنیم تا روز به روز امکانات شما بیشتر شود.

حاجی‌زاده گفت: در همین راستا، یک زمین چمن در مجموعه پارس پیش بینی شده اما نواقصی داشته که هنوز تکمیل نشده. متاسفانه پیمانکار در امر فنس کشی دور زمین، مقداری بدقولی کرده اما طی آخرین صحبتی که ابتدای همین هفته با پیمانکار داشتیم، قرار شد تا در همین هفته کار را شروع کند. امیدواریم هر چه سریع تر فنس کشی این زمین انجام شود و طبق تعهدی هم که فدراسیون داده، دیواره لازم برای آن زمین هم تعبیه خواهد شد.

وی سپس خطاب به رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان فارس گفت: شما هم تلاش کنید تا دیدار ایران و روسیه که ابتدا قرار بود در شیراز برگزار شود و به خاطر نواقص زمین پارس، به کیش منتقل شد، دوباره به شیراز منتقل شود تا بتوانیم میزبان تیم خوب روسیه و ملی پوشان عزیزمان باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال نیز در گفت و گو با ملی‌پوشان تیم فوتبال نابینایان و کم بینایان، گفت: قدم گذاشتن شما عزیزان به شهر شیراز، برای ما گرامی و باعث افتخار است. امیدوارم در راهی که پا گذاشته اید، موفق باشید. شما افتخار مملکت هستید. من خودم دستی بر آتش دارم و می دانم که چقدر زحمت می کشید و باید به شما افتخار کرد.

محمد ناظم الشریعه افزود: درست است که در حق شما اجحاف شد و از حضور در پارالمپیک محروم شدید، اما مهم این است که شما همچنان با اراده به راه خود ادامه می دهید. امیدوارم این چند روزی که در شیراز هستید به شما خوش بگذرد و هر کاری هم از دستمان بربیاید، در خدمتتان هستیم.

پس از این بازدید، حاجی زاده و سالاری عازم ورزشگاه حافظیه شدند. جایی که تمرینات یکی از امیدهای جدی کسب مدال در مسابقات پارالمپیک، چندی روزی است آغاز شده.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس در ابتدای این ملاقات، به معرفی این قهرمان پرداخت و گفت: مهدی اولاد از نخبه های ورزش کشور محسوب می شود که در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ موفق به کسب دو مدال طلا در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک شده. رشته اصلی او پرتاب وزنه است و در این رشته، رنکینگ اول جهان را در اختیار دارد. در پرتاب دیسک هم رنک ۳ جهان است اما در تلاش است که در این رشته هم بتواند رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این دیدار با تاکید بر اینکه از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند، گفت: پیش از سال جدید، مراسم تجلیلی با حضور آقای صالحی امیری از ورزشکاران استان داشتیم. هدف ما این است که تا حد امکان، انگیزه شما ورزشکاران را بیشتر کنیم. تلاش ما این است که در حد بضاعتمان به ورزشکاران کمک کنیم، هر چند گاهی بضاعت ما به اندازه لیاقت شما نیست.

حاجی زاده گفت: ورزشکاران پارالمپیکی ما همیشه افتخار آفرین بوده اند و در مسابقات بین المللی خوش درخشیده اند. در مسابقات پیش رو هم مردم انتظار درخشش شما را دارند و با این تمریناتی که می بینیم و زحماتی که می کشید، انشالله نتایج خوبی را هم در پرتاب وزنه و هم در پرتاب دیسک از شما شاهد باشیم.