رقابت های قهرمانی کشور شنا نابینایان وکم بینایان با نظارت IPC ؛

با حضور نمایندگان استانهای سراسر کشور، مسابقات شنای قهرمانی کشور مردان نابینا وکم بینا زیر نظر نماینده کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، مسابقات قهرمانی کشورشنای  آقایان به منزله آخرین مرحله انتخابی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین تحت نظارت IPC در استخر آزادی تهران برگزار خواهد شد.

بر همین اساس  ورزشکارانی که بتوانند به رکورد نفر سوم آسیا برسند به عنوان نفرات نهایی به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد. (جدول رکوردهای مورد اشاره به شرح ذیل می باشد).هر تیم می تواند حداکثر شامل 14 شناگر (شامل 8 شناگر بزرگسال و 6 شناگر جوانان)باشد ، تیم ها مجاز خواهند بود از ورزشکاران بزرگسال کسر و به ورزشکار جوانان اضافه نمایند، اما نمی توانند بجای ورزشکار جوانان از بزرگسالان استفاده نمایند.

  • هر تیم می تواند شامل دو مربی و یک سرپرست باشد.
  1. هر استان مجاز به شرکت دادن حداکثر سه شناگر در هر ماده در هر رده سنی و هر کلاس پزشکی می باشد.
  2. هر شناگر می تواند حداکثر در 4 ماده انفرادی و کلیه مواد تیمی شرکت نمایند.
  3. در صورت استفاده مربیان تیم ها از چوب راهنمای مخصوص شناگران نابینا (B1)، مربیان می بایست تائیدیه و استاندارد بودن این وسیله را از سرداور و پس از اتمام جلسه فنی، اخذ نمایند.
  4. همراه داشتن عینک سیاه برای شناگران کلاس B1 الزامی است .
  5. جهت مراسم توزیع مدال حضور شناگر با لباس ورزشی مناسب الزامی می باشد.
  6. اختصاص مدال برای شناگران موادی که با تعداد سه شناگر و یا کمتر برگزار می گردد، مطابق قانون منهای یک اجرا گردد.
  7. اختصاص مدال و امتیاز در موادی که با حضور یک شناگر برگزار می شود تنها در صورتی است که شناگر بتواند رکورد ملی را جابجا نماید.
  8. به شناگرانی که بتواند رکورد ملی را ارتقاء دهند، دو امتیاز اضافی تعلق خواهد گرفت.
  9. شناگر برتر در هر کلاس بطور جداگانه بر اساس مجموع امتیازات کسب شده در مواد انفرادی تعیین و کاپ، مدال و حکم بطور جداگانه به وی اهدا مي گردد، در صورت تساوی مجموع امتیازات دو یا چند شناگر، مجموع امتیازات مواد تیمی تعیین کننده شناگر برتر خواهد بود.( ورزشکاران کلیه رده های سنی با هم مقایسه خواهند شد.)
  10. مربی برتر، مربی اصلی شناگر برتر خواهد بود که پس از استعلام از شناگر برتر و هیئت استان مفتخر به دریافت کاپ، مدال و حکم می شود.
  11. تیم های اول، دوم و سوم بر اساس مجموع امتیازات کلیه ماده های ورزشکاران کلیه رده های سنی تعیین و کاپ قهرمانی به آنها تعلق می گردد.

 ورود تیم ها عصر روزچهار شنبه 13 اردیبهشت و خروج تیم ها حداکثر تا قبل از ظهر شنبه 16  اردیبهشت 1402  خواهد بود.

 شایان ذکر است  با توجه به زمان باقی مانده جهت ثبت نام در سامانه ملی اقدامات لازم صورت پذیرد . https://portal.blindsports.ir/Home/LogIn