رقابت‌های قهرمانی آسیا جودو نابینایان و کم‌بینایان - قزاقستان کسب دو مدال طلا و یک برنز جودوکاران در قهرمانی آسیا

در اولین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا، جودو نابینایان و کم‌بینایان در قزاقستان، نمایندگان ایران موفق به کسب دو مدال طلا و یک برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، در اولین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا جودو نابینایان و کم‌بینایان در قزاقستان، جودوکاران کشورمان در اوزان مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.
میثم بنی‌طباء دارنده مدال طلای مسابقات جهانی باکو در وزن ۶۰ کیلوگرم در اولین گام به مصاف حریفی از  قزاقستان رفت و پس از ضربه فنی کردن رقیب قزاقستانی به دور دوم این رقابت‌ها راه یافت و پس از برتری برابر حریفی از تایلند به فینال راه پیدا کرد.
بنی‌طبا در مرحله فینال با پیروزی برابر جودوکار هندوستان به مدال طلا دست یافت.

مهدی برچلو دیگر جودوکار وزن ۷۳ کیلوگرم در مرحله اول رقیب مغولستانی خود را ضربه فنی کرد و به مرحله بعد راه یافت.
وی در این مرحله با شکست برابر حریف قزاقستان برای کسب مدال برنز برابر نماینده مغولستان بر روی تاتامی رفت و او را ضربه فنی کرد.

همچنین وحید جدی دیگر ورزشکار طلایی مسابقات جهانی در وزن ۷۳ کیلوگرم در گام نخست رقیب مغولستانی خود را ضربه فنی کرد و به مرحله بعد راه یافت.
وی با برتری مقابل جودوکار قزاقستان راهی فینال شد و در این مرحله نماینده ژاپن را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

سعید کوهکن، علی نوایی، مهدی برچلو، سیدمیثم بنی‌طباء، سیدامیر جعفری، موسی غلامی‌شفیع و وحید جدی، ملی‌پوشان اعزامی به قزاقستان هستند.
هدایت این تیم را محمدرضا مظلومی سرپرست تیم ملی، محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده به عنوان سرمربی، فرهاد معابی و اسحاق عبادی (مربیان تیم ملی) بر عهده دارند.

در ادامه این رقابت‌ها، شنبه ۹ اردیبهشت امید جعفری، موسی غلامی و علی نوایی به مصاف حریفان خود می‌روند.

رقابت‌های قهرمانی آسیا جودو نابینایان و کم‌بینایان تا یازدهم اردیبهشت در قزاقستان ادامه دارد.