کمیته همگانی و ورزش در روستا : از تمامی ظرفیت های لازم در پیشبرد ورزش قهرمانی بهره می گیرد

بهاره آبستان / مسئول کمیته همگانی فدراسیون نابینایان وکم بینایان گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی معاونت همگانی وزارت ورزش وجوانان، کمیته همگانی در هیات های استانی تشکیل شده است ومسولین کمیته ها نیز به فدراسیون معرفی شده اند.

منیژه منصوری مسئول کمیته همگانی و ورزش در روستا فدراسیون نابینایان وکم بینایان  در گفتکو با روابط عمومی فدراسیون گفت : پس از آسیب شناسی در بخش همگانی فدراسیون یک چارچوب در قالب برنامه های مربوط به همگانی کردن ورزش تدوین گردید که تا کنون 17 هیات استانی در این بخش  فعالیت خود را به جد آغاز و در سالی که گذشت در این امر مشارکت داشته اند و مهمترین فعالیت های همگانی خود را در طی سال  اعلام کرده اند که جای بس خوشحالی برای بنده و فدراسیون است؛ چراکه  ، مسئولین همگانی  پرتلاش هیات ها با تمام توان  نگاه حرفه ای  بر همگانی کردن ورزش  در کنار ورزش قهرمانی دارند.
مسول کمیته همگانی گفت: برای حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه ضروری است زمینه های لازم برای همگانی کردن ورزش  حتی درروستاها و نقاط دور افتاده کشور را فراهم نماییم چرا که  این امر به طور مکرر توسط مسولین نظام درهمه سطوح مورد تاکید قرار گرفته است. وی ادامه داد درهمین راستا گروهی را  در فضای مجازی تشکیل داده و با هم تبادل امور اجرایی داریم و در هر برنامه سعی کردیم  استان برتر را معرفی نماییم .با اینکه شرایط کرونایی بر جو ورزش کشور به شدت حاکم بود اما ما برنامه های خود اعم از همایش – چالش ، برگزاری مسابقات و غیره را برگزار نمودیم  و حتی استانهای مربوطه کلیپ های بسیاری را نیز برایمان ارسال نمودند که این نشان از پیگیری آنها بود .
منصوری  افزود: درشروع امر، میبایست مسولین هیات ها و کمیته های همگانی  و ورزش در روستا شناخت مردم را در تمامی ابعاد بالا برده و از ظرفیت های موجود در بخش سخت افزار و نیروهای انسانی تحت پوشش استفاده بهینه راببرند.
وی به مهم ترین راهکارهای تحقق ورزش همگانی با توجه به سال آموزش گفت: بهترین راه حل نگاه آموزشی است ، این موضوع باعث جذب بیشتر به این  ورزش می شود ولذا شعار ما در این کمیته داشتن جامعه فعال – نظام فعال و از همه مهم تر مردم فعال است .
این مسئول گفت : فدراسیون نابینایان  وکم بینایان در امتیاز دهی وزارت ورزش و جوانان در این حوزه صاحب امتیاز 80 از 100 شد که این مسئله بسیار حائز اهمیت است ، تولید محتواهای مجازی در سال ۱۴۰۰ با عنایت به تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تولید ، پشتیبانی و مانع زدایی ها، صورت گرفت و تلاش شد در مناسبت های ملی و مذهبی، حضور چشمگیر ورزش های همگانی به تصویر کشیده شود.

وی خاطر نشان کرد :در سال آینده نگاه متفاوت تری در ورزش همگانی  و ورزش در روستا را خواهیم داشت و تصمیمم بر این است تا استانهای غیر فعال را تغییر مدیریت دهم چون معتقدم کسی که مسئولیتی را عهده دار است باید حتما فعال باشد و تمامی استانها میبایست کمیته فعال همگانی داشته باشند چرا که باید در حوزه قهرمانی نیروهای تازه نفس تربیت نموده و وارد  عرصه بین المللی نماییم و به سیاستهای فدراسیون جامع عمل بپوشانیم .
منصوری در پایان  گفت امیدوارم در سال 1401 بتوانیم با کاهش کرونا در کشور، فعالیت های بیشتری را در حوزه همگانی  وورزش در روستا رقم بزنیم/ بهاره آبستان