تیم ملی جودو کم بینایان ایران عازم قزاقستان شد

شاگردان حاج یوسف زاده برای حضور در مسابقات گرند پری جودو ایبسا ساعاتی پیش تهران را به مقصد قزاقستان ترک کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان ، تیم ملی جودو کم بینایان کشورمان جهت حضور در تورنمنت بین المللی   گردنپری  بامداد امروزعازم قزاقستان شد.

به همین منظور، سعید کوهکن / رضا غلامی /  وحید نوری /  علی نوایی /مهدی برچلو/ سید میثم بنی طباء/ سید امیر جعفری / موسی غلامی شفیع و  محمدرضا خیرالله زاده ملی پوشان اعزامی به قزاقستان با مربیگری فرهاد معابی  و حمزه ندری می باشند

.

محمد رضا مظلومی به عنوان سرپرست تیم ملی، علی رضا امینی مسئول انجمن  جودو نابینایان و کم بینایان  و محمد رضا حاج یوسف زاده به عنوان سرمربی تیم جودو کشورمان را هدایت و رهبری میکنند .

جودوکاران نابینا وکم بینا  دوم تا نهم خرداد در این رقابتها حضور خواهند داشت ،چهارم تا ششم خرداد زمان کلاسبندی میباشد و پس از کسب مجوز پزشکی و کلاسبندی بر روی تاتامی خواهند رفت .

این مسابقات به منظور تدارکات و انجام کلاس بندی بین‌المللی قبل از شرکت در بازیهای پاراآسیایی است که جودوکاران برای اولین بار در دو بخش B1 نابینای مطلق و B2 کم بینا به طور جداگانه به رقابت خواهند پرداخت

محمد رضا مظلومی سرپرست تیم اعزامی  در این خصوص گفت : در گذشته به دلیل این که رقابتهای جودو نابینایان و کم‌بینایان در ۳ کلاس ب۱، ب۲ و ب۳ در هم ادغام می‌شد و ورزشکار نابینای مطلق با کم بینایان  با یکدیگر رقابت می‌کردند، این مساله علاوه براینکه حواشی  خاص خود را به دنبال داشت ، سبب می شد تا در حق جودوکار نابینا بی انصافی شود. اما با تغییر قوانین کلاس بندی که در سال جدید از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، بعد از این در مسابقات، جودوکاران ب۱ با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ورزشکاران ب۲ و ب۳ در هم ادغام خواهند شد که این مساله در مجموع به نفع جودوکاران نابینا است.

تیم ملی جودو اعزامی که جهت آمادگی بیشتر ، کلاسبندی  و کسب رنکینگ به این رقابتها اعزام شده اند  نهم خرداد به میهن باز خواهند گشت .