پرتغال میزبان مسابقات جهانی گلبال ۲۰۲۲ / ترکیب تیم های ملی گلبال اعزامی به مسابقات جهانی مشخص شد

بهمن دوستی سرمربی گلبال ایران گفت : پرتغال به جای چین به عنوان میزبان مسابقات جهانی گلبال امسال انتخاب شد.

با اعلام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های نابینایان (IBSA) شهر ماتوسینیوس در پرتغال به عنوان میزبان مسابقات جهانی گلبال ۲۰۲۲ انتخاب و جایگزین شهر هانگژو چین شدبر همین اساس بهمن دوستی سرمربی تازه نفس تیم ملی گلبال مردان در گفتگو با روابط عمومی گفت :به دلیل قوانین سختگیرانه مقابله با کووید-۱۹ از سوی چین، هانگژو نتوانست مسابقات قهرمانی جهان را آن طور که قبلا برنامه ریزی شده بود برگزار کند.
دوستی ادامه داد فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های نابینایان ایبسا در حالی پرتغال را به عنوان برنده میزبانی مسابقات جهانی گلبال ۲۰۲۲ معرفی کرد که این کشور میزبان یک تورنمنت مهم قاره‌ای در اواخر سال جاری است.


سرمربی  گلبال مردان  گفت ترکیب تیم  ملی گلبال مردان ایران برای شرکت در مسابقات جهانی  با حضور 16 تیم و در دو گروه برگزار می شود  که بدین شرح میباشد :
تیم ملی ایران در گروه D  با تیم های چین –لیتوانی اوکراین-آمریکا – مصر-مکزیک و کلمبیا همگروه است ودر گروه c نیز تیم های  برزیل قهرمان پارالمپیک –الجزایر-ژاپن-ترکیه کانادا –آلمان پرتغال و بلژیک با هم به رقابت خواهند پرداخت و از هر گروه 4 تیم به دور بعدی صعود خواهند کرد.


طبق تقویم فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های نابینایان، مسابقات گلبال قهرمانی جهان از ۵ تا ۱۷ دسامبر  در سالن سنترو دی دسپورتوس شهر ماتوسینیوس پرتغال برگزار خواهد شد.
دوستی در پایان گفت :  دوتیم برتر این مسابقات به پارالمپیک ۲۰۲۴پاریس میروند لذا برای رسیدن به این مهم در حال حاضر با ترکیب 8 ورزشکار  تا بیست و چهارم  شهریور تمرینات بسیار سخت ، فشرده و طاقت فرسایی را متحمل میشویم تا با کسب بهترین نتیجه در پاریس حضور یابیم.