روتیتر خبر

بازی های پارالمپیک توکیو به طور رسمی افتتاح شد

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک در استادیوم ملی شهر توکیو توسط امپراتور ژاپن افتتاح شد.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک در استادیوم ملی شهر توکیو توسط امپراتور ژاپن افتتاح شد.
مراسم افتتاحیه پارالمپیک توکیو از ساعت ۲۰ به وقت محلی آغاز شد. این مراسم همانند مراسم  المپیک در استادیوم ملی شهر توکیو برگزارشد. زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی پرچمداران کاروان سردار دلها در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ بودند و
 سرپرست معنوی کاروان ایران نیز خانم کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی است که در مراسم افتتاحیه امروز حضور داشت.
۱۶۲ کشور و تیم پناهجویان در مراسم افتتاحیه رژه رفتند که این تعداد نسبت به پارالمپیک ریو، افزایش داشته است. کشورهای بوتان، گرانادا، مالدیو، پاراگوئه و سنت وینسنت پنج کشوری هستند که برای اولین بار در بازی های پارالمپیک شرکت می کنند.

۲۱ کشور نیز به دلایل مختلف از جمله تعلیق از سوی IPC، نداشتن ورزشکار، محدودیت های ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا و تصمیم دولت ها مبنی بر عدم حضور ورزشکاران یا  عدم حمایت از آنها در بازی های توکیو ۲۰۲۰ حضور ندارند.
پس از اهتزار پرچم ژاپن، با استفاده از بالن های غول پیکر، نماد پارالمپیک که "اجیتوس"  نام دارد، نمایش داده شد. برای نمایش این نماد از بالن های آبی، قرمز   و سبز استفاده شد.
رژه کاروان ایران

 ایران نیز به عنوان هجدهمین کشور و با پرچمداری زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی رژه رفت. رنگ لباس کاروان ایران نوک مدادی بود و مردان با کت و شلوار نوک مدادی و پیراهن مشکی و زنان با مانتو و شلوار نوک مدادی  و مقنعه مشکی و ماسک مزین به پرچم ایران رژه  رفتند.