روتیتر خبر

جدول مسابقات مسافران توکیو در بخش نابینایان و کم بینایان

توکیو، شانزدهمین دوره پارالمپیک و نهمین حضور ورزشکاران ایران در این رویداد بزرگ جهانی است.

جدول مسابقات مسافران توکیو در بخش نابینایان و کم بینایان
🔷🔶توکیو، شانزدهمین دوره پارالمپیک و نهمین حضور ورزشکاران ایران در این رویداد بزرگ جهانی است
۶۲ ورزشکار در قالب 10 رشته ورزشی راهی پارالمپیک توکیو شده‌اندکه 8 ورزشکار در بخش نابینایان و کم بینایان در این رقابت‌ها حضور دارند( دو ورزشکار در رشته جودو و 6 ورزشکار در دو و میدانی از سوی فدراسیون نابینایان راهی پارالمپیک شدند)
ورزشکاران نابینایان و کم‌بینایان: مهدی اولاد، نورمحمد آرخی، علی پیروج، امیر خسروانی، سامان پاکباز و وحید علی نجیمی.
مربی: ابراهیم مؤمنی
بررسی دو و میدانی نابینایان در توکیو
سامان پاکباز در ماده پرتاب وزنه و در کلاس F12، امروز شنبه ششم شهریور از ساعت 5:5 دقیقه صبح به مصاف حریفان قدرتمند خود می‌رود. عنوان چهارمی برای پاکباز پیش‌بینی شده که کسب عنوان و روی سکو قرار گرفتن این نایب قهرمان پارالمپیک ریو دور از دسترس نیست، پرتابگر اسپانیا با 17 متر و 10 سانتیمتر، ورزشکار اوکراین با 16.70، پرتابگر برزیل با 16.۳5 و سامان پاکباز با 16.25، مدعیان ماده پرتاب وزنه هستند.
🔷مهدی اولاد و نورمحمد آرخی در ماده پرتاب وزنه کلاس F11، روز دوشنبه هشتم شهریور از ساعت 15 تا 16:40 دقیقه عصر به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
 🔷اولاد در این ماده شانس مدال طلا و آرخی شانس مدال برنز را دارد. طبق آخرین رکورد‌های ثبت شده، مهدی اولاد با 14 متر و 64 سانتیمتر شانس اول این ماده برای مدال طلا محسوب می‌شود. پرتابگر کرواسی با 14.42 و نورمحمد آرخی با 14.10، رنک دوم و سوم دنیا را در اختیار دارند.

🔷مهدی اولاد و نورمحمد آرخی پنجشنبه 11 شهریور در ماده پرتاب دیسک و در کلاس F11 نیز از ساعت 6 صبح به مصاف حریفان خود خواهند رفت. طبق آخرین رکورد‌ها در ماده پرتاب دیسک، الخاندرو رودریگو داسیلوا از برزیل با رکورد 46.10، اونی تاپیا از ایتالیا با 46.07، مهدی اولاد از ایران با 42.37 و نورمحمد آرخی از ایران با 38.18 سانتیمتر به ترتیب رنک اول تا چهارم این ماده را در اختیار دارند.
🔷امير خسروانی در ماده پرش طول و در کلاس T12، روز دوشنبه هشتم شهریور از ساعت 5 صبح  به مصاف حریفان خود می‌رود. دونيور ساليو با رکورد ٧.٤٥ از ازبكستان و وون كار گي با رکورد ٧.٢٢ از مالزی رقبای امير خسروانی هستند،  آخرین رکورد خسروانی، ٧.٢١ سانتیمتر ثبت شده است.

🔷وحید علی نجیمی در دوی 400 متر و در کلاس T13، روز چهارشنبه دهم شهریور از ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه ظهر به مصاف رقبای خود خواهد رفت. در این ماده، دونده الجزایری رکورد 47 ثانیه و 91 صدم ثانیه را ثبت کرده، مراکش با 48.33 دوم و دونده کشور نامیبیا، با رکورد 48.77 ثانیه سوم است.
🔷وحید علی نجیمی نیز در آخرین رکوردگیری، 49.15 را ثبت کرده است. چنانچه وحید علی نجیمی بتواند راهی فینال شود، روز پنجشنبه 11 شهریور ساعت 5 صبح به مصاف حریفان خود خواهد رفت.
علی پیروج روز پنجشنبه 11 شهریور، در ماده پرتاب نیزه و در کلاس F13 از ساعت 14:30 ظهر به مصاف حریفان خود می‌رود.  طبق رکورد‌های ثبت شده، دنیل پیمبروک از بریتانیا با رکورد 66.40، علی پیروج از ایران با رکورد 65.42 و هکتور کابریرا از اسپانیا با رکورد 63.94 رنک اول تا سوم دنیا هستند.
بررسی رشته جودو

در جودوی نابینایان، وحید نوری در منهای 90 کیلوگرم و محمدرضا خیرالله‌زاده در وزن مثبت 100 کیلوگرم نفرات اعزامی ایران هستند. وحید نوری رنک دوم دنیا و خیرالله‌زاده رنک اول دنیا را در اختیار دارند. اصلی‌ترین رقیب وحید نوری از کشور اوکراین است و با توجه به اینکه حریف اوکراینی و وحید نوری به ترتیب رنک اول و دوم دنیا را در اختیار دارند، تا پای فینال به هم برخورد نخواهند کرد. محمدرضا خیرالله‌زاده که رنک اول دنیا را در وزن خود در اختیار دارد،         برای کسب مدال طلا رقبای سرسخت و قدرتمندی را می‌بایست از میان بردارد.
طبق برنامه اعلام شده، هر دو جودوکار روز یکشنبه هفتم شهریور به مصاف حریفان خود  خواهند رفت. مسابقات مقدماتی تا نیمه‌نهایی از ساعت 6 تا۹:۳۰  دقیقه صبح به وقت تهران و رقابت‌های فینال وزن منهای 90 کیلوگرم ساعت 12 ظهر و دیدار پایانی وزن مثبت 100 کیلوگرم ساعت 14:20 دقیقه ظهر به وقت ایران برگزار خواهد شد.