رئیس هیات نابینایان و کم بینایان زنجان انتخاب شد

نصیری مقدم گفت این هیات در ترویج رشته هایی نظیر گلبال، شطرنج و پاورلیفتینگ نیز فعال خواهد بود که تحقق این برنامه ها در گرو تامین اعتبارات لازم است.

جلیل نصیری مقدم روز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ با کسب حداکثر آرا از مجمع انتخاباتی به عنوان رییس جدید هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان زنجان انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات نابینایان و کم بینایان استان با حضور محمدرضا مظلومی رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضای مجمع در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

در این مجمع یک نفر برای تصدی ریاست این هیات ورزشی ثبت نام کرده بود که با کسب ۱۴ رای ماخوذه به مدت چهار سال سکان هدایت این هیات را برعهده گرفت.

رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان در مجمع انتخاباتی هیات نابینایان و کم بینایان استان زنجان با تاکید بر اینکه ورزش نابینایان خاص بوده و نیازمند بودجه و توجه روزافزون است، گفت: هم اکنون گروه‌های هدف ما در رشته‌های گلبال، دو و میدانی، شنا، شطرنج و جودو فعالیت می‌کنند.

محمدرضا مظلومی با بیان اینکه گروه‌های هدف ما از برخی امکانات محروم هستند، گفت:انتظار داریم همگان به ویژه مسوولان، کمک حال ورزش نابینایان و کم‌ بینایان باشند البته این قشر به ترحم نیازی ندارند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ ریزی‌ ها و به طور معمول مسابقات قهرمان کشوری برای ورزشکاران جامعه هدف فدراسیون در رده‌های مختلف سنی برگزار می شود.

مظلومی افزود: در یک دهه گذشته افتخارات زیادی در بازی‌های آسیایی و پارا المپیک توسط ورزشکاران نابینا و کم بینای کشور کسب شده که اوج آن در پارا المپیک توکیو بود.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان افزود: در این دوره هشت ورزشکار نابینا موفق به کسب ۶ مدال (چهار طلا و ۲ نقره) شدند. مظلومی با بیان اینکه ورزشکاران این فدراسیون در رشته‌های جودو، گلبال و دو و میدانی سهمیه حضور در پارا المپیک پاریس را کسب کرده اند، گفت: امیدواریم موفقیت‌های گذشته همچنان تداوم یابد.

به گفته مظلومی سال گذشته از سوی فدراسیون ۵۰ نفر به مسابقات پارا آسیایی اعزام شدند و ۱۴ نشان طلا، ۱۶ مدال نقره و ۱۴ نشان برنز برای کشور به ارمغان آمد.

وی با بیان اینکه فعالیت در هیات نابینایان و کم‌ بینایان نیازمند برنامه‌ریزی و تامین اعتبارات لازم است، افزود: رئیس جدید هیات استان باید این مهم را با همکاری اعضای مجمع مورد توجه قرار دهد.

مظلومی افزود: استان زنجان نیز می تواند در یکی از رشته‌های فعال‌تر خود وارد عمل شود و برای میادین مختلف نماینده داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این مجمع، با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم این اداره کل در سال جاری توجه به هیات های بیماران خاص، ناشنوایان و نابینایان است، ادامه داد: تلاش می کنیم با تامین اعتبارات لازم تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت ورزشکاران این هیات ها را فراهم کنیم.

جواد بازرگان خاطرنشان کرد: بستر سازی‌ برای حضور گروه‌های هدف این ورزش در میادین مختلف موجب شکوفا شدن استعدادهای ورزشی استان می شود. وی ابراز امیدواری کرد: با حضور رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در استان اتفاقات خوبی در برگزاری اردوهای مختلف ملی در استان رقم بخورد.

رییس جدید هیات نابینایان و کم بینایان استان زنجان در این جلسه به برنامه های خود اشاره کرد و گفت: در این دوره تلاش می کنیم با انجام برنامه های مختلف برای توسعه ورزشهای نابینایان و کم بینایان در استان گام برداریم. نصیری مقدم با بیان اینکه این هیات ورزشی در مقایسه با هیات های دیگر متفاوت است، تاکید کرد: این هیات ویژگی های خاص خود را دارد که نیازمند توجه اداره کل ورزش و جوانان استان است.

وی با بیان اینکه حضور گروه‌های های هدف در جامعه اهمیت بسزایی دارد، اظهار داشت: توجه به مقوله مهم توانبخشی این افراد می تواند مشکلات این قشر را به حداقل کاهش دهد.

این مسوول ورزش نابینایان و کم بینایان استان، سرمایه گذاری در ۲ رشته ورزشی دو و میدانی و شنا را از جمله برنامه‌های ترسیم شده هیات اعلام کرد و گفت:امیدواریم در رشته های یاد شده حرفی برای گفتن داشته باشیم و به قطب این رشته ها در کشور تبدیل شویم.

نصیری مقدم خاطر نشان کرد: علاوه بر آن این هیات در ترویج رشته هایی نظیر گلبال، شطرنج و پاورلیفتینگ نیز فعال خواهد بود که تحقق این برنامه ها در گرو تامین اعتبارات لازم است. ‌

پیش از این نصیری مقدم به مدت ۲ ماه سرپرست این هیات ورزشی را عهده دار بود.